top of page

ברילוצ'ה

היעד הפופולרי והאהוב מצדיק את ההייפ. הטבע יפה, הנסיעה בדרך שבעת האגמים נעימה ומתגמלת ביחס למאמץ, האוכל מעולה והעיירה עצמה מזמינה. מקום של כיף.

Cerro Campanario - תצפית מ

הגעה ומידע כללי:

הגענו ל- San Carlos de Bariloche באוטובוס מ- Puerto Montt שבצ'ילה כאשר לשם הגענו בטיסה מ- Punta Arenas אליה המשכנו אחרי Torres del Paine. נראה שאם עושים את המסלול שלנו (בואנוס איירס-פוארטו מדרין-אל קלפטה-אל צ'אלטן-טורס דל פאינה-בריצולצ'ה) זו הדרך ההגיונית ביותר. כמובן שיש גם המון טיסות לבואנוס איירס.

חשוב מאוד - אם תגיעו לכאן עם אוטובוס תעשו את זה עם Sube טעון כי בתחנה המרכזית אין איפה להטעין. או שפשוט תקחו מונית למלון/הוסטל/Airbnb שלכם כי יאללה, אי אפשר לחסוך כל הזמן. הנסיעה באוטובוס עולה 35 פזוס. מישהו בהוסטל טען שעלות הנסיעה תלויה בקילומטר אליו אתם רוצה להגיע ממרכז העיר ואותו אומרים לנהג שקובע את התעריף. לא נתקלנו בדבר כזה, לא משנה מה היעד שאמרנו - תמיד שילמנו 35 פזוס. לוקחת בחשבון שזה יכול להיות תוצר של בערך אפס ספרדית שלנו.

באופן כללי הפתרון הנוסף לבעיה Sube ללא יתרה - לבקש ממישהו מהנוסעים לנקב עליך ולתת לו מזומן. זה משהו שהמקומיים עושים אז לא להתבייש.

את העיר היתי מחלקת לשני איזורים בגדול שלני אזורים: מרכז העיר על כל המלונות, המסעדות, החנויות וכו' וברילוצ'ה הלא תיירותית. יצא לנו לשון בשני האזורים וכמו בכל עיר השינה במרכז מבטיחה נגישות להכל והשינה באיזור מרוחק יותר מספקת יותר יופי ופסטורליות.

כמה זמן להקדיש לאיזור:

בשביל דרך 7 האגמים יומיים מלאים. Cerro Campanario  ו- Llao Llao עוד יום מלא אבל אפשר לגמרי לבלות באיזור ההזה גם יומיים.

לאכול סטייקים ושוקולד זה עוד יום אחד לפחות :). קצת קייקים, קצת להרגע בעיירה… תעשו את החישוב. לדעתי האיזור שווה לפחות שבוע.

לינה:

Green House Hostel: לגמרי מומלץ. ההוסטל שהכי נהיננו ממנו בכל הטיול. הוא נמצא מחוץ למרכז, על שפת האגם, קטן ומשפחתי.

אין שום בעיה להגיע עם אוטובוס מהתחנה המרכזית ומהמרכז.

לצערי, לא הכי נקי אבל אם אני הצלחתי להתעלם מהעובדה הזו סימן שכל שאר הדברים לקוחים ומטשטשים את החסרונות.

אוכל לספר שהכרנו כאן אנשים חמודים ומעניינים. למזלנו, בתקופה שהינו שם אחד המתנדבים היה חצי שף ופינק בארוחות ערב משותפות בתשלום סימלי.

כיוון שלא הזמנו מקומות לינה מראש וללילות הבאים לא היה מקום בהוסטל שלנו עברנו תחילה ל- Airbnb קרוב מאוד להוסטל, יחידה קטנה בחצר של איש חביב. מאובזרת, נקיה מאוד, אבל ישנים על ספה נפתחת שהיינו חייבים לקפל במהלך היום כי אחרת לא היה מקום לזוז:

Mini Casa de Kiru

כדי לגוון, החלטנו לשון כמה לילות גם במרכז העיר. לא אוכל להמליץ על ה- Airbnb במרכז כיוון שלפי האתר, הוא לא קיים יותר.

חייבת לציין שהחלוקה הזו שעשינו, לישון גם מחוץ למרכז וגם מרכז היתה נהדרת. חווינו את שני העולמות.

אטרקציות:

מציעה לקחת רכב לכמה ימים כי זו הדרך הטובה ביותר לטייל בדרך שבעת האגמים (ולא אוטובוס תיירים) ולשלב בהשכרה הזו ביקור ב- Llao Llao ו- Cerro Campanario (סיור שיקח לכם יום שלם).

Cerro Campanario - הר ממנו מתצפתים על האיזור, שווה את העליה ברכבל כדי לראות במבט אחד את הכל האיזור היפהפה הזה ולשתות קפה מול הנוף המהמם הזה.

Cerro Campanario - תצפית מ

Llao Llao - איזור שבו עושים מסלולי הליכה יפים ולא קשים הנקרא Circuito Chico, טובלים באגמים (לאמיצים שבינינו, הינו בשיא הקיץ והמים היו קפואים), שותים קצת בירה במבשלה המקומית Cerveza Patagonia - Microcervecería Bariloche ומשלבים אם רוצים רכיבה על סוסים או טרקטורונים ומבקרים ב- Colonia Suiza (מומלץ להשקיע בהגעה בימים של היריד).

לגבי המסלולים - לא יכולה לומר שיש מסלולי Must. ישנם כמה שעולים לתצפיות אבל רובם עוברים ביער ועל שפת האגם ומאפשרים גישה לחופים.

Cerro Llao Llao Scenic Viewpoint

קצת פרטים על היריד. יש דוכנים עם פיצ'יפקס ושוק אוכל עם הופעות. הערה קטנה לגבי הביקור בקולוניה (קולוניה שוויצרית בתרגום מילולי) להגיע ולחזור בתחב"צ זה סיוט. התדירות נמוכה מאוד ובימים של היריד אנשים נעמדים בתור כשעה בתחנת המוצא לפני שהאוטובס שיקח אותם חזרה לברילוצ'ה אמור להגיע. המון אנשים, לא כולם מצליחים לעלות. על תחשבו אפילו לתפוס את הקו הזה בחזור לברילוצ'ה שלא בתחנתו הראשונה, הוא פשוט לא יעצור.

ישנם כאלה שממליצים לעשות את Llao Llao ו- Circuito Chico באופניים.

אני ממש ממש חולקת על כך. אין שבילים יעודיים, רוב הזמן תרכבו בצידי הכביש שמתפתל, עולה ויורד. דרך נוספת לטייל באזיור היא לקחת אוטובוס, ולהתחיל את המסלול רגלית ומקסימום לתפוס טרמפים אם מתעייפים. לא שוללת, אנשים יעצרו לכם אבל זה יכול לקחת זמן ולכן לדעתי, השכרת רכב זה הפתרון.

דרך 7 האגמים, The route of the seven lakes/Camino de los siete lagos:

תדאגו לעשות את זה ביום עם ראות טובה. כמו כל דבר, אפשר לעשות אותה ביום אחד הלוך-חזור. אני חושבת שאם רוצים ליהנות גם מהסביבה חייבים לעשות אותה ביומיים: יום הלוך-יום חזור. ואם כבר, אז להוסיף עוד יום לחופים בצידי הדרך ודייג. יש אפשרות לעשות קמפינג כך שגם להקדיש לה 3 ימים יכול לעבוד, הכל תלוי במטרה.

הדרך היפה מבחינתי התחילה בעיירה Villa La Angostura. עיירה עם רחוב ראשי מלא בבתי קפה וחנויות.

שווה עצירת רענון. בעקרון, לפני כל תצפית או חוף רחצה יש שילוט. תהיו ערניים, תיסעו לאט, תהיו ספונטניים, תעצרו, תנוחו.

כל הדרך הייתה יפה אבל התצפית היחידה שבאמת עשתה לי את זה נקראת

Ruca Malen bridge over the river. תסטו מהכביש, תחלפו על פני רנצ'ו גדול, תחנו בקצה של שביל אפר ותראו גשר עץ ישן והרוס שמתנוסס מעליו גשר בטון חדש. מים צלולים, השתקפויות מדהימות. תעברו מתחת לגשר בטון ותטבלו במים.

בזמן שהינו שם המקומיים ארגנו לעצמם סוג של אומגה וקפצו למים המדהימים האלה. זו מבחינתי נקודת עצירה חובה היחידה.

כיוון שלא רצינו לעשות את הדרך חזור באותו יום החלטנו לישון בקצה שלה, בעיירה

San Martín de los Andes. גם כאן,כמו ב- Villa la Agnostura יש את הרחוב הראשי, טיילת על שפת האגם והרים, הרים, הרים מסביב. בתי קפה ברחוב הראשי, מסעדות וברים. לגמרי שווה לילה וסיבוב. אנחנו החלטנו לשון מחוץ לעיר, ב- Airbnb הזה: Descanso y relax.

חדר נקי עם מקלחת פרטית בבית שהאדריכלית שגרה בו תכננה בעצמה. הבית נמצא בתוך יער, הדבר הראשון שרואים כשפותחים את העיניים בבוקר זה את עצי האורן מסביב. עם זאת, בדיעבד, היה עדיף לשון בעיירה עצמה.

השכרת רכב:

השכרת רכב בברילוצ'ה זה סיפור בפני עצמו. הגדולות (אוויס, הרץ ודומיהן) יקרות מאוד. בחברות הקטנות ניתן למצוא דילים טובים יותר. הרכבים - הילוכים. באף סוכנות לא מצאנו רכב אוטומט. בהצלחה שיהיה :) אנחנו אחרי סקר שוק מקיף בחרנו בסוכנות שלא ניתן לאתר לפי השם בגוגל מפס. הכתובת: Beschtedt 128.

היא נמצאת בקצה של המרכז, היה נציג דובר אנגלית (פינוק בלתי רגיל באיזור הזה) והמחיר היה נוח במיוחד.

לא הייתי סומכת על הזמנה דרך סוכנים כמו אקספדיה. עשינו בדיקה: מצאנו רכב של הרץ במחיר ריצפה באקספדיה לתאריך מסוים, הגענו לסניף של הרץ פיזית וביקשנו רכב לאותו תאריך בדיוק. הפתעה - לא היו להם רכבים. בכלל. לא רק שלא במחיר ההזוי אלא בכלל לא.

הסטייקים והשוקולדים:

סטייקים: הכי מושלמים בעולם, לא רק בברילוצ'ה, אל תנסו אפילו מקומות אחרים כי חבל:

El Boliche de Alberto. חד משמעית. שם ידעו לא לשרוף לכם את הסטייק (משום מה הארגנטינאים החמודים לא בקטע של רייר או מידיום רייר). ניסינו כמה נתחים וכולם היו מצוינים, כמו גם הקינוחים והיין. יש המון קבועים שבאים לכאן, ברמה שהמלצרים זוכרים את ההעדפות שלהם.

הסטייקים של ברילוצ'ה
El Boliche de Alberto

מבחינתנו זו הייתה חותמת האיכות האחרונה: מקומיים שחוזרים לא ימשיכו להגיע למקום לא טוב. בגלל התיירים והמקומיים והסייסטה שמקפידים עליה מאוד פה תגיעו בסמוך לפתיחה בצהרים או בסמוך לפתיחה בערב כדי לא לחכות בתור. אתם תירצו לחזור לשם שוב באחריות. ניסינו גם את La Parrilla de Tony ואין מה להשוות בכלל.

לא ארחיב על בתי קפה ומקומות לקנות שוקולדים. הכל מוצלח, יקר יותר, יקר פחות - חבל להתעכב. ב- Del Turista Chocolates תמצאו מבחר גדול, מחירים נוחים יתר ושוקולדים איכותיים.

לסיכום:

איזור ברילוצ'ה הוא אחד היפים שביקרתי בהם אבל אם תגיעו אליו אחרי אל צ'אלטן לדוגמה הטבע יראה לכם בהחלט הרבה פחות מרשים. אז גם אם זה לא המקומות היפים ביותר בהם תבקרו הוא בהחלט אחד הפסטורליים, המגוונים והכיפיים.

מברילוצ'ה לקחנו טיסת פנים ליעד שידענו שצריך להיות מדהים, אבל מסתבר שעד שלא רואים את מפלי איגוואסו בעיניים אי אפשר להתחיל להבין את הפלא המטורף הזה.