top of page

בואנוס איירס

המקום האידאילי לנחיתה ונקודת התחלה מצויינת לטיול בדרום אמריקה. שילוב של מערב עם תרבות מקומית עשירה ומגוונת.

הנחיתה בבואנוס איירס היא דבר נעים ונוח. כיוון שנחתנו לפנות בוקר אחרי מסע של 24 שעות החלטנו לא להסתבך עם תחב"צ ולקחנו מונית. לא יקר ומאוד בטוח.

לינה:

בחרנו ללון בשכונת Palermo (פלרמו), תחילה בהוסטל ולאחר מכן בדירת Airbnb. חווית ההוסטל לא הייתה מוצלחת במיוחד. החדר הזוגי היה קטן ומלוכלך ולכן - דיס המלצה על Malevo Muraña Hostel

ה- Airbnb היה הצלחה של ממש:  Amazing studio in the heart of Palermo Hollywood

למה בחרנו דווקא את השכונה הזו? אנחנו בדרך כלל אוהבים לישון בשכונות פחות מתוירות ללא יותר מדי אטרקציות כדי לנסות לחוות את החיים המקומיים. השכונה הזו מגניבה במיוחד. המון חנויות של מעצבים מקומיים, מסעדות וברים. אנחנו נהיננו מאוד מהשכונה וראינו שההחלטה היתה נכונה אחרי שביקרנו בשכונות המרכזיות האחרות.

תחבורה:

מבחינה תחבורתית בואנוס איירס מאוד נוחה, יש מטרו נוח ויעיל. גם בסופי שבוע יש תחבורה, רק התדירות יורדת. התשלום באמצעות כרטיס נטען שנקרא Sube (סובה). הכרטיס עצמו זול מאוד וניתן להסתפק בכרטיס אחד לכל החבורה, פשוט מעבירים אותו מספר פעמים בהתאם לכמות הנוסעים. במטרו לא מעבירים ביציאה אלא רק בכניסה ולכן הדבר אפשרי. הטענת Sube אפשרית בהמון קיוסקים ופיצוציות.

אטרקציות:

כן כן, אוטובוס תיירים: בואנוס איירס ענקית ולכן בחרנו קודם כל לעשות סיור באוטובוס תיירים כדי להבין בגדול את החלוקה לשכונות, לראות מה מושך אותנו במיוחד ועל מה ניתן לוותר. מדובר בהופ און-הופ אוף סטייל, Buenos Aires Bus. בחרנו במסלול הארוך ביותר.

ניתן לרכוש כרטיסים אונליין או בקופות הצמודות לתחנה הראשונה של המסלול. יש תור לקופות ותור לעלות על אוטובוס. בזמן הביקור שלנו לא היו שעות יציאה קבועות, אנשים עמדו בתור, אוטובוס ריק היה מגיע, מתמלא ויוצא.

יש הדרכה בעברית שהייתי נותנת לה ציון 8 גם מבחינת התוכן וגם מבחינת איכות השפה. ברגע שמתיישבים חשוב לבדוק שהתקע של האוזניות עובד ושומעים את ההדרכה. מדובר באוטובוס קומותיים כאשר הקומה השניה מקורה בחלקה. אנחנו נהנינו בחלק הפתוח אחרי התמרחות די מסיבית בקרם הגנה.

לא היינו במוזאונים או כנסיות, פחות התאים לנו בביקור הזה. חרשנו את העיר ברגל וביקרנו באטרקציות הפתוחות. חלקן נמצאות על המסלול של אוטובוס התיירים אז יורדים, עושים סיבוב התרשמות ועולים שוב על האוטובוס. אם יש איזור שאהבתם במיוחד- תחזרו לשם שוב להשלמות.

Bosques de Palermo (פארק פלרמו): פארק יפה עם גן ורדים מרשים, אגמים, מדשאות. נחמד מאוד, כמו כל פארק, לפיקניק. מה שכן, לא משופע בשירותים ציבוריים.

Jardín Japonés (גנים יפניים): המקום קטן ואם הייתם ביפן - בהחלט ניתן לוותר לטעמי. אנחנו התאכזבנו.

Recoleta Cemetery (בית הקברות ריקולטה): מקום מיוחד שלדעתנו בהחלט שווה ביקור. יש משהו מיוחד בלראות משפחות שלמות, דור אחר דור, מתאחדים בפנתאון אחד. חוץ מזה, יש שם קברים באמת משוגעים, יצירות אמנות של ממש.

Floralis Genérica (פלוראליס חנריקה): פסל מיוחד, פרח ברזל שנפתח ונסגר בהתאם לשעה, שווה ביקור. לקחת בחשבון שאין בפארק שמקיף את הפרח הרבה צל.

Teatro Colón (תיאטרון קולון): מבנה מרשים מבחוץ ומבפנים. ניתן להירשם לסיור מודרך.

שכונת La Boca (שכונת לה בוקה): אחת ממלכודות התיירים הגדולות שראיתי אי פעם. הרחובות המרכזיים אכן ציוריים מאוד ו- Caminito (קמיניטו) הוא המפורסם שבהם. צבעוני ומצטלם נהדר לאינסטגרם אבל המסביב מרגיש קצת כמו קרקס.

Caminito

San Telmo (סאן טלמו): מעוז הטנגו ויריד בסופי שבוע. אכן רוקדים ברחובות אבל רוב הרקדנים נראים מותשים, עם נעליים בלויות. לדעתי, אם רוצים לראות טנגו - הולכים להופעות. היריד לא הלהיב גם כן. מדובר פחות או יותר באותם מוצרים ואותן מזכרות ברחוב עמוס אנשים. זה המקום לציין שאני לא פריקית של ירידים מסוג זה אז את חוות הדעת הזו צריך לקחת בערבון מוגבל.

אם אתם חושקים בשופינג, תבקרו ב- Av. Santa Fe (סנטה פה) שדרה מרכזית שמבחינתי עצירת החובה בה היא חנות ספרים מגניבה לגמרי שהייתה בעבר תיאטרון

El Ateneo Grand Splendid

ואם כבר הולכים אז עצירה חובה ב- Plaza de Mayo (פלאזה דה מאיו) והליכה על הטיילת Juana Manuela Gorriti של השכונה Puerto Madero (מתחילים מ- Plaza Chercoff)

יש משהו טיפה מאכזב בעיר וזה חוסר היכולת לשמר את הבניינים היפים שהופכים אותה ל"פריז

של דרום אמריקה". עיקר הבניינים האלה מרוכזים בשכות Recoleta ונהרסים תדיר לצורך בניית בנייני דירות מודרניים יותר אך חסרי ייחוד, מעוף או סגנון.

אוכל:

מסעדת בשרים מעולה Las Cabras:

סטייק בבואנוס איירס
Las Cabras

El Peron Peron: מקום עם אוכל ואלכוהול משובחים + ווייבים מעולים

באופן מאוד מוזר, דווקא המבורגרים במסעדות מקומיות לא הלהיבו אותי בכלל ולכן

The Food Truck Store שמגישה המבורגים בסגנון אמריקאי ממש עשתה לי את זה. השילוב של הבשר המשובח שהכינו אותו בסגנון המוכר והטוב. בנוסף, משהו שאני מאוד אוהבת במקומות אוכל - הזמנה בקופה.

מסעדת פיצות מפורסמת El Cuartito. ובכן, דיס המלצה. בחיים לא אכלתי פיצה שכל מרכיב בה היה פשוט תפל. הבצק, הרוטב, הגבינה…

לסיכום:

העיר לגמרי שווה ביקור וזאת למרות שיש (במערב כמובן) ערים יפות ומטופחות יותר ממנה.

יש גם את הניגוד שאני פחות מחבב של עושר ועוני מעורבבים אחד בשני. בקיצור, עצירה בדרך לדבר האמיתי בארגנטינה, פטגוניה. עלינו לאוטובוס ויצאנו לפוארטו מדרין.