top of page

מקסיקו - אואחקה

חופים אדירים ולא מתויירים מידי, דולפינים, לוויתינים, צבי ים ופלקנטונים - כולם מחכים לכם בצד המערבי והפחות עמוס של מקסיקו

אוי מקסיקו ואוי פוארטו אסקונדידו (Puerto Escondido).

מדובר בפרובינצית אואחקה (Oaxaca), החלק הפחות מתויר של המדינה. חוץ מהחופים והעיירות הנהדרים יש באיזור גם פירמידות ומסלולים לעשות. לצערי, לנו לא יצא. קורונה בשלב הזה נהייתה כבר ממש מוחשית והחלטנו להישאר רק בעיירות החוף לפני שנמלטנו לארה"ב.

זה לא הצד הקריבי עם מי טורקיז, חול לבן וכמות היסטרית של אמריקאים על כל מטר רבוע אלא אוקיינוס עוצמתי, עיירות קטנות, מקומות שאליהם באים המקומיים (ולחלקים מסוימים גם קנדים) לחופשת ים.

זו חוויה מיוחדת, אם כי חשוב לדעת שחלק גדול מהחופים מתאיםמ יותר לגלישה ופחות לרחצה. למרבה המזל, יש גם כמה לגונות נהדרות שמתאימות בהחלט לטבילה (אציין מה הן).

לינה וחופים:

מבחינה לינה יש כמה אופציות. הייתי אומרת שיש את האיזור שבו ישנו. הוא נמצא בעיר עצמה עם כמה חופים-לגונות באיזור: Casa Losodeli.

מלון-הוסטל, חצר פנימית עם בריכה מפנקת, חדרים גדולים, נקיים וממוזגים, לחץ מים מעולה,

10 דקות משני חופים/לגונות לרבוץ בהם עם שייק פירות או בירה ביד: Playa Carrizalillo

ו- Puerto Angelito. השני יותר משפחתי, עם סירות דייג קטנות שעוגנות בו דרך קבע ולכן נמצא במקום השני. בשני החופים יש מסעדות חוף, מיטות שיזוף ושימשיות. תקנו אוכל או דרינק ותהנו מהפסיליטיס :)

האיזור השני - Playa Zicatela, רצועת חוף ארוכה, אוקיינוס, גלים, גולשים, מלונות והוסטלים קטנים. לא תמצאו כאן מלונות רבי קומות, הכל משפחתי וקטן.

אטרקציות:
אם תרצו להרגיש בטיילת של אילת (מבחינת ההמולה, לא האווירה) זה המקום בשבילכם:       Av. Alfonso Pérez Gasga

Laguna de Manialtepec (לגונת מניאלטפק) - שייט לילי במפגש בין מים מתוקים למלוחים כאשר בעונה יש במים פלנקטון זורח.  כיוון שהינו מחוץ לעונה ובכ"ז ראינו ניצנוצים מהממים, אפשר רק לדמיין כמה יפה שם בשיא העונה. ניתן להגיע לבד ולקחת שיט או להזמין סיור דרך המלון.

Playa Bacocho - חוף מחוץ לגבולות העיר, שמורת צבי ים. שקיעה מהממת. האטרקציה המרכזית חוץ מהיופי של החוף - שחרור בייביס של צבי ים שבקעו מהביצה. משלמים/תורמים סכום סימלי לעמותה, מקבלים בייבי צב, משחררים אותו על קו המים ומעודדים אותו להיות הראשון שיגיע לים לפני כל האחרים (כולם משחררים ביחד).

מסתבר שיש חשיבות לכניסה עצמאית שלהם למים. זה חורץ אצלם בזכרון את המיקום של החוף וכך בבוא העת ידעו להגיע אליו ובתורם להטיל שם את הביצים וזה ממש מרגש וחמוד.

אין טעם לקחת סיור. תתרמו לעמותה ותגיעו במונית או ברגל. לא ניתן ללכת לאורך החוף כל הדרך ממרכז העיר מכיוון שיש מצוקים. שחרור הצבים בדרך כלל קורה סמוך שקיעה. אחרי שתסיימו כדאי לצעוד על החוף כרבע שעה ולהינות מהשקיעה ב- Playa Coral.

טיפ: תמיד בוחרים מתנדבים שיזרקו חול על השחפים שמרחפים באיזור ואוכלים את הבייבי צבים. אז אם תרצו לעודד את הצבון שלכם בזחילתו אל הים - אל תסכימו לתפקיד מגרש השחפים כי ככה תפספסו.

שייט וצפיה בדולפינים, צבי ים ו….. לוויתנים (בעונה): כמו בסיור ללגונת מניאלטפק אין כל כך חשיבות לחברה. עולים על סירה קטנה ויוצאים ללב ים, יש תמיד כמה סירות של כמה חברות. הן מדברות בקשר אחת עם השניה, מעדכנות איפה יש להקות דולפינים גדולות או צבי ים. עושים עצירות כשפוגשים בלהקה, קופצים למים ומקווים שהדולפינים יתקרבו מספיק בשביל שוט מהמם. יש בסירות שנורקלים אבל לא נשמע לי הגייני במיוחד אז אולי כדאי להצטייד באחד משלכם?

השוס - אם נצפה באיזור לוויתן וכשזה כבר קצת מחוץ לעונה וזה לא מובן מאליו הקפטנים בעבודה משותפת מצליחים לנחש את המסלול שלו ולהתקרב אליו מספיק כדי שתראו מקרוב את העוצמה של החיה הזו.

אוכל:

לא מבינה גדולה במסעדות, אבל Almoraduz Cocina de Autor מגישה אוכל על גבול הגורמה.

טאקוס לפנים? בבקשה: Smoked Fish Tacos El Viejo. חלוקי דעות לגבי מה אוכלים? מקום שיש בו המון מבחר וטעייייים. אכלנו שם כמה פעמים, כל פעם מנה אחרת והכל היה טעים: Restaurant El Nene.

יש בעיר יחסית במרכז סופר ענק Chedraui Puerto Escondido ושוק של הכל וגם חנויות של הכל ברחובות מסביב: Mercado Benito Juárez.

היעד הבא:

אחרי כמה ימים "בעיר הגדולה" החלטנו לחקור שתי עיירות חוף קטנות: Zipolite (זיפוליטה) ו- Mazunte (מזונטה). אפשר להגיע לשם מפוארטו אסקונדידו באוטובוס קולקטיבו (מעין מונית שירות) או מונית. בחרנו באופציה האחרונה בגלל החום, התיקים וסתם כי התחשק להתפנק.

אתחיל מזיפוליטה: מקום מאוד מאוד קטן, חוף שמיועד בעיקר לגולשים, לא נמצאו לגונות עם מים שלווים. השוס הגדול - מאוד ניוד פרנדלי.

את הלילה הראשון ישנו כאן:

Studio w/ Kitchen, AC, Hot water & Pool by beach מדובר במקבץ של בקתות מסוגנן, אבל בזמן השהות שלנו שם לא היו במתחם מים חמים (ונראה לי גם שזה בגדול התכנון) וגם המטבח היה בסיסי מידי. 3 דקות הליכה לחוף יפה ופראי בו בגד ים, כמו גם בחופים אחרים באיזור, הוא אופציונלי בלבד.

בשביל הקפה או הבראנץ' אציע את Orale Café. מוצלח מאוד מכל הבחינות.

בכלל, הכפר-עיירה הזה מאוד נינוח, הרבה מסעדות חוף נעימות, הרבה מסעדות איכותיות ברחוב הראשי הקטן, וגם בתי קפה ומסעדות כמו Orale, באוויר הפתוח, מתחת לעצים.

כיוון שהמים החמים במקלחת היו חשובים לנו ללא קשר לחום שבחוץ ביקשנו (וקיבלנו) החזר חלקי והחלטנו על הרפתקה: מלון נודיסטים Hotel Nude וכשמו כן הוא - מלון נודיסטים.

מדובר במספר בונגלוס מפוזרים על פני שיתי קומות מסביב לבריכה + בית קפה/מסעדה. הכל בעירום (אם כי את הארוחות אכלנו טיפונות לבושים).

לגבי החדרים - לא ארחיב. בסיסי ביותר, ללא מיזוג אבל יש מאוורר, מקלחת, שירותים ומיטה עם כילה. לגמרי מספיק לשניים-שלושה לילות. המקום על החוף, הבריכה לא גדולה אבל בהחלט מספיקה לאורחים של 6 בונגלוס (כל אחד שני חדרים, כל חדר 2 אורחים). המלון (כמו העיירה בכללי) חביב מאוד על קנדים מבוגרים יותר ופחות, היפיס והיפיס בדימוס שבאים לפרקי זמן ארוכים.

חווית הניוד מומלצת מאוד. בשעות הראשונות מעט מוזר לנהל שיחות ברמות עומק משתנות במצב הזה אבל מהר מאוד שוכחים. החופשיות הזו של לצאת למרפסת, לשתות בירה, להרגיש משוחרר וקליל יותר זה בהחלט משהו שמומלץ לחוות.

Hotel Nude

אז אחרי שהשתחררנו וספגנו הרבה שמש אבל בהחלט לא מספיק ים (כי המים סוערים מאוד בזיפוליטה) עברנו לעיירת היפים סמוכה ששמה מזונטה. היא יותר גדולה ומפותחת, דוגמא מושלמת לעיירת חוף שלווה, נחמדה ומנומנמת עם כמה ברים ומסעדות שמגישות אוכל מקומי.

כאן כבר באמת נהנינו מהמים: ניסינו שני חופים צמודים עם מסעדות חוף בהם אפשר לשחות ולצוף כאוות נפשיכם.

Playa Rinconcito (לא היתי בגואה אבל אם תבואו לכאן בשקיעה תדעו איך אני מדמיינת אותה) ו- Playa Mazunte

מדובר בעיירת שנטי, המון היפיס מכל רחבי העולם.מומלץ להגיע לשקיעה בחוף Rincincito.

תצפית יפה על העיירה ועוד נקודה מהממת לצפות ממנה בשקיעה יש ב- Punta Cometa

במזונטה Punta Cometa - נוף מ

מבחינת הלינה, את הלילה הראשון העברנו כאן:

Loft en Playa Rinconcito desayuno incluido. מדובר בלופט מעל מסעדה עם מקלחת ושירותים במעין מרפסת. לא ממליצה. אמנם ממוזג וחדש עם מיטה נוחה וזרם מים טוב אבל: כל פעם תצטרכו לצאת או להיכנס תצטרכו לחצות את המסעדה ולעלות במדרגות לא הכי נקיות, יש ריחות לפעמים וג'וק אחד או שניים שיבואו לבקר. וגם החבר'ה לא מדברים אנגלית בכלל.

לאור האכזבה חיפשנו מקום חדש ומצאנו את הדבר הנפלא הזה Posada Ziga. חדרים ברמות מחיר ואבזור שונות. לקחנו חדר עם מזגן, מרפסת עם ערסלים ונוף לים. החדר היה יחסית בסיסי אבל גדול, נקי וממזוג עם מיטה נוחה מאוד.

המקום על החוף, רק לרדת כמה מדרגות. המים יחסית רגועים, יש מסעדת חוף קטנה בהמשך עם אחלה קוקטיילים.

אוכל מקומי טעים Restaurante Los Traviesos.

פיצה טעימה טעימה טעימה La Pizzería.

ועוד פיצריה, תענוג לנהל שיחות עם הבעלים: Maza Madre Pizza

לא מיצינו את המקום ולא חווינו אותו במיטבו כי בשלב הזה הקרונה כבר הגיעה למקסיקו. היינו בין התיירים הבודדים שנשארו באיזור, המון מקומות אוכל היו סגורים והתחילה להיות אווירה מדוכדכת משהו. הבטחנו לעצמנו שנחזור, גם למזונטה וגם לחלק הזה של מקסיקו באופן כללי.

אמרנו יפה שלום והמראנו מ- Bahias De Huatulco International Airport למקסיקו סיטי ומשם ללוס אנג'לס המסוגרת.